tisdag 30 oktober 2012

Vänner, skratt, löjrom och migrän

I lördags var radhuset fullt av vänner, tokmånga skratt och härlig stämning. Maken har bärgat hem ett kilo färsk löjrom från Kalix och det firade vi genom att bjuda ett gäng människor vi gillar på löjromsmingel. Ungar och vuxna, allt i en härlig röra - en underbar kväll värd att minnas!

I söndags pustade vi ut innan huset fylldes på nytt, den här gången av min svåger och hans fyra goa vildbasare till ungar som kom på efterlängtat besök från de småländska skogarna.

En toppenhelg, men ändå lite för mycket för en HSP:are som jag. Vilket visade sig på jobbet på måndagen: efter lunchens crosstrainingpass slog migränen till med full kraft. Bara att lämna nyhetsmötet, ta en taxi hem och hoppa i säng. Så tröttsamt det är att vilja mer än jag orkar!

Nu, ett drygt dygn senare, har migränen fortfarande inte släppt helt. Jag jobbade idag, men det gick segt vill jag lova. Skönt att den här veckan är kort; jag är ledig på fredag och har tänkt ta några flextimmar på torsdag. Min plan är att jobba hemma på torsdag förmiddag och sedan gå på eftermiddagsbio innan jag hämtar barnen. En oväntad vänskap, kan det vara något måntro?

2 kommentarer:

Nipe sa...

Läste in mig på HSP,av en ren slump. Pang! Helt knockad över hur väl nån beskrivit mitt liv.

Kajsa sa...

Nipe: Knockad var ordet, samma här - det stämmer klockrent in på mig. Väldigt befriande läsning måste jag säga. Nu har jag beställt ett par böcker om HSP för att läsa mer.