tisdag 28 juli 2009

Happy days på Fejan

Visst är det lite fascinerande, det här med statusuppdateringarna på Facebook. Nu är det väl ingen som någonsin har påstått att de beskriver hela spektrat av fejsingarnas liv. Men ändå - det är liksom ingen hejd på semesteridyllen därinne. Det grillas, badas, dricks rosé och njuts med stor frenesi. Det låter väldigt lyckat. Och lyckligt.

Tur att verkligheten har fler dimensioner.

(Och jag vill understryka att jag är en lika god kålsupare som vilken annan facebookare som helst. Jag skriver inte precis om mina nervösa sammanbrott på Fejan. Däremot gärna om syltning, saftning och promenader kan jag konstatera.)

7 kommentarer:

Anna sa...

Åh, jag vet, så jävla lyckat och lyckligt.

Ska börja skriva mer om mitt Les Miserable, tror jag. För att liksom hålla FB's yin och yang i balans.

Kajsa sa...

Anna: Skillnad på fasad och verklighet, onekligen. Jag är med dig i balanserandet!

Tove Kungsholmen sa...

Haha, stämmer! Fast jag skriver "hvdvrk" ibland när jag har det. Är jag bra då?

Malinka sa...

Riktigt så tjusigt är det inte bland mina vänners statusuppdateringar. Ganska mycket klagomål och allmän info, med enstaka besök till akuten och spyor över egen och ingift släkt.

Blandat med grill, bad och rosé, förstås! ;-)

Tidsmästarinnan sa...

haha, ja nu är det jag som börjar tala lite sanning på fejan alltså!
:-D
Kram!
Susanne

Kajsa sa...

Tove: Näe, huvudvärk är väl aldrig bra... ;-)

Malinka: Jamen det låter ju riktigt äkta - skönt att höra.

Kajsa sa...

Tidsmästarinnan: Japp, spil it all out bara!