torsdag 30 juli 2009

Skrämselpropaganda

Hur kan Aftonbladet ta in en sådan här debattartikel? Själva poängen med texten är ganska oklar. Och vad värre är: varje ordval, varje formulering verkar vald för att piska upp så mycket panikstämning som möjligt. Fast jag blir inte särskilt rädd. Faktiskt. Mest bara trött.

Nej, då tycker jag hellre ni ska lyssna på vad Otto Cars säger i dagens DN. Antibiotikaresistens. Där har vi den verkligt farliga pandemin. Jag uppmanar er alla att våga vägra antibiotika, förutom när det verkligen, verkligen behövs.

Note to self: Sluta läs kvällstidningarna! Även om jag inte köper skiten, så får jag ju i mig den via webben. Inte hälsosamt.

2 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Läste debattartikeln, och det var faktiskt länge sedan jag läste värre dravel. Usch.

Kajsa sa...

ÅRP: Faktiskt snudd på chockerande, eller hur!