fredag 10 juli 2009

Ont om ord, gott om mat

Jag vet inte vad det är.
Orden är liksom försvunna.
Inte tankarna, de finns där precis som vanligt.
Men de vägrar förflytta sig från huvudet, formera sig i ord, meningar och stycken för att sedan slinka genom fingrarna, över tangentbordet och ut på bloggen.

Jag låter mig dock inte nedslås. Får väl slänga in en bild eller två när orden tryter. Jag har några på lager. Men det får vänta, för nu ska jag lägga sista handen vid kvällens all-american barbeque. På menyn står:

Grillade revbensspjäll
Marinerade kycklingvingar
Hemgjord bbq-sås
Halstrade räkor i thaimarinad
Grillade majskolvar
Ananassalsa med blandade bönor
Bacon- och potatismajo
Majsbröd
Honungssmör
Karamelliserade cashewnötter
Budweiser och Millers (bleköl jag vet, men tyvärr det enda öl från Amerikat som gick att uppbringa på vårt lokala systembolag)

Och så systrarna Eisenmanns jordgubbspaj med limekräm till efterrätt.

Tror det kan bli riktigt bra. Tänk om vi kunde få sitta ute också. Snälla, snälla, snälla vädret...

(Bilden har jag lånat från recept.nu.)






Update: Oj vad gott det var! Även om jordgubbspajen var lite överskattad. Systrarna Eisenmann är bättre på marknadsföring och presentation än på själva recepten. Men det uppvägdes tveklöst av det faktum att vi kunde avnjuta middagen i kvällssolen på altanen. En härlig kväll i goda vänners lag!

Inga kommentarer: