söndag 3 januari 2010

Blocket-bingo!

Vi har letat säng till lillasyster på Blocket i ett halvår utan framgång. Sängar har det funnits gott om, men någon annan har alltid hunnit före, eller så har sängen befunnit sig i Salem eller på någon annan gudsförgäten plats (inget ont om Salem men det är lååångt från radhuset).

Så igår kastade vi till sist in handduken och maken gjorde sig redo för en vända till IKEA. Men hur det nu var så blev min eftermiddagspromenad i solen längre än beräknat. När han väl skulle iväg var det dags att laga middag och lite för nära stängningsdags på det stora varuhuset. Vi sköt upp besöket till imorgon.

Så idag, av en ingivelse, klickade jag mig in på Blocket. En sista titt, liksom. Och där fanns den, systers säng! I toppskick, till en bråkdel av priset på IKEA och - bäst av allt - två gator bort. Jag kastade mig på telefonen... Och hann först!

Det känns lite som att vinna på Lotto. Livets enkla glädjeämnen...

Update: Och oj oj oj vad lycklig hon är, lillasyster. Det här slår vilken som helst av julklapparna som tomten kom med.

8 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Härligt! det är tjusningen på Blocket, ibland blir man en vinnare liksom :-)
grattis till fyndet och ett riktigt gott nytt år till dig!
Kram
Susanne

Kajsa sa...

Tidsmästarinnan: Tack tack, jag är såå nöjd! Lillasyster också, även om hon tassade ur sängen i natt - nu när hon kunde, liksom.

mariakoden sa...

Grattis! Ibland ska man ha tur!
:)

Kajsa sa...

Mariakoden: Tack tack!

Heson sa...

Aha - det är på Blocket man ska hänga för att vinna högsta vinsten!? Och jag som harvar på med Lotto och Triss men aldrig vinner något. Ska nog prova Blocket istället då ;-)
Grattis till klippet och härligt att Lillsyster är nöjd! Hoppas att ni också har haft en bra jul- och nyårshelg.

Kajsa sa...

Heson: Japp, Blocket is da shit!

Anette sa...

Fantastiskt! Förstår verkligen lyckan i radhuset!! Vilket lyckat och efterlängtat kap! Grattis grattis! Kram kram

Kajsa sa...

Anette: Ja, och du vet ju hur dålig jag brukar vara på att föra mina Blocketaffärer i hamn...

Kram! Vore roligt att ses snart, vi kanske ska ta den där middagen du, jag och Sofia om hon vill?