söndag 3 januari 2010

Inte PK jag heller

Såklart jag hörsammar Kajsas efterlysning om konsumtionsdrömmar för 2010. Här är mina (tveksamt dock om de intresserar någon annan än mig...):

Årets vill köpa: iPhone. Jag också! Fast jag köpte en ny mobil förra året så jag får vänta ett tag. Jag övervägde en iPhone redan då men det föll på att den saknar FM-radio; jag lyssnar på radio i mobilen hela tiden. P1 Morgon, Studio Ett; klarar inte vardagen utan dem! Webbradio finns förstås men med de abonnemang som fanns då skulle det ha blivit alldeles för dyrt eftersom jag hade behövt fri surf. Men ändå: vill ha!

Årets måste köpa: Nya lakan. Vita av god kvalitet. Våra är slitna och gör inga under för nattsömnen. Allt bara trasslar sig.

Årets önskedrömköp: Badkar. Jag. Behöver. Ett. Badkar. Vill. Ha. Ett. Badkar. Önskar. Mig. Ett. Badkar. Gärna ett lätt uppfräschat badrum också. Sa jag att jag fyller jämnt i år?

Årets vill inte köpa: Godis. Jag är less på allt det här slentriansnaskandet. Skärpning!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Men nu finns det fri surf i alla telenorabonnemang och vissa av tres. Bara som en liten upplysning.. ;)

Kajsa sa...

Kajsa: Mmm, jag misstänkte det... ;-)