torsdag 7 januari 2010

Listigt på jobbet

Snor en lista från Linda K. Och bloggar på arbetstid, så skjut mig! Själv ser jag det som en del i en sund mjukstart.

DAGENS VILL HA: Ett badkar. Alltid.
DAGENS KLÄDSEL: Vit kabelstickad kofta, grå bamsesjal, grå vida byxor, grå ballerinor med nitar. Plus mössa, vantar, vinterstövlar och dunjacka för utebruk förstås.
DAGENS SMINK: Mineralfoundation, rouge, mascara och läppglans.
DAGENS FRISYR: Utsläppt = stort.
DAGENS HÄNDELSE: Årets första arbetsdag.
DAGENS LÅT: Pale Horses med Moby.
DAGENS PLANER: Att försöka komma in i jobbet innan det är drags att dra hem barnen från dagis på snowracer.
DAGENS SAKNAD: Koncentration.
DAGENS DUMMASTE: Snöfallet. Jag hade hoppats på skridskois.
DAGENS SJUKA: Det kliar i halsen.
DAGENS DROG: Hett te. As always.
DAGENS ROLIGASTE: Att träffa kollegorna jag gillar.
DAGENS FAVORIT: Att det är min tur att hämta ungarna på dagis: längtar!
DAGENS KÖP: Hudkräm, frukt, keso och paprika.
DAGENS GODIS: Nänä. Nu börjar vardagen = det nyttiga livet.
DAGENS HUMÖR: Växlande.
DAGENS ORD: Kallt.

2 kommentarer:

Linda K sa...

jag skjuter dig inte, det händer att jag gör det själv ibland ;)

Kajsa sa...

Linda K: Aha - jag är inte ensam... ;-)