onsdag 26 maj 2010

Vad var det man skrev om här nu igen?

Så är det då äntligen på plats igen, bredbandet. Och vad ska jag blogga om nu då? Tänk att det är så svårt att komma igång efter ett avbrott. Och då har jag ändå saknat min blogg. Och era!

Så jag funderar inte. Jag bara börjar. Med att konstatera att det är en lisa för själen att komma hem från en snålblåsig dag på Myndigheten (och då menar jag både bokstavligt och bildligt) och njuta av värmen i lä på vår soliga altan, höra ungarnas småvilda skratt när de blåser såpbubblor en masse, påta i jorden och sedan avsluta med att läsa Astrid Lindgrens ljuvligt poetiska Mio min mio för en trött och lycklig storebror som varit på härlig och efterlängtad slottsutflykt med dagis. Bara för sexåringarna, en trettioårig tradition på hans förskola. Bara en sån sak.

Nu ska jag sova. Trött som bara den trots att jag sov tolv timmar i natt. Jo, jag skojar inte. Migränen från helvetet slog till efter jobbet igår och jag sov från sex på kvällen till sex i morse.

2 kommentarer:

Editor sa...

Ibland är det skönt att bara blogga av sig och köra sin vanliga bloggrunda :) Får kanske köpa lite såpbubblor idag.

Kajsa sa...

Caroline: Ja såpbubblor kan även roa föräldrar - hur kul som helst ju!