måndag 31 maj 2010

Arborist, javisst

Arborist. Visst verkar det vara ett coolt yrke. Att arbeta för att träd ska vara säkra, vackra, problemfria och leva länge. Det låter så fint. Och det är något med kombinationen av klättring, natur och frisk luft som tilltalar mig. Och inte minst möjligheten att se resultatet av sitt eget arbete. Faktiskt rent bokstavligt SE det.



För så är det nu inte direkt i mitt jobb här på Myndigheten. Det jag gör är rätt abstrakt. Processerna är långa och hindren många. Jag gillar verkligen det jag håller på med. Det gör jag! Egentligen. Men det är inte alltid helt lätt att se vad jag faktiskt åstadkommer. För tillfället är det alldeles särskilt segt och faktiskt ganska frustrerande. Jag argumenterar och kämpar för de frågor och perspektiv jag vet är viktiga men just nu känns det som om jag har för många väderkvarnar att slåss mot.

Dessutom tror jag att mina kunskaper i power yoga skulle komma till bättre användning där uppe i trädkronorna än här på Myndigheten...

(Bilden lånade jag här.)

Inga kommentarer: