tisdag 27 juli 2010

Det goda livet på ön

Jag vet att jag har semester på ön när:
  • jag motionerar ordentligt tre dagar i rad utan att det känns det minsta jobbigt (världens vackraste springrunda)
  • jag använder samma träningskläder tre dagar i rad innan jag tvättar dem (ingen tvättmaskin)
  • jag kan sitta och läsa i en solstol utan att bli störd av ungarna på säkert en kvart
  • storebror låter bli att tjata om tv-spel och dator en gång i halvtimmen (i stället tjatar han om att gå till campingen och köpa glass, men det kan jag ta)
  • barnen faktiskt leker tillsammans mer än de slåss
  • maken bakar bullar (jag gör det aldrig, han gör det två gånger per år varav en på semestern, det är tradition)
  • jag kan gå på toa utan att stänga dörren (jamen skogsutsikt, härligt!).
Life is good.

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Ohoj, så ska livet levas! :D

Kajsa sa...

Kajsa: Japp!