söndag 14 augusti 2011

Tjuvlyssnat på Rörstrandsgatan

Jag lunchade på stan med en vän härom dagen. Vid bordet bredvid satt två tjejer som var 25 plus, kanske 30. När mitt lunchsällskap fick ett joursamtal från jobbet kunde jag inte låta bli att tjuvlyssna på tjejerna. Först trodde jag att de pratade om sina barn, men sen insåg jag att de diskuterade sina förhållanden.

"Jag är också en curlare. Jag curlar honom jättemycket. Men det är ju för att jag får uppskattning för det. Han gillar det ju."

"Jag lagar frukost åt honom varje morgon. Jag liksom vaknar alltid före honom och då går jag upp och kokar kaffe. Sen får han det på sängen. Han blir lika glad varje dag."

"Och jag gör det ju för att jag tycker det är kul, och då är det skillnad. Eller hur?"

"Fast när han har smutsat ner så städar jag inte upp efter honom. Då låter jag det vara. Fast killar ser ju inte när det blir smutsigt. Det är ju bara så, de är annorlunda helt enkelt. Så till slut städar jag."

Lång tystnad.

"Fast man vill ju inte bli tagen för givet."

6 kommentarer:

Editor sa...

Jag brukar också tjuvlyssna. Inte för att höra vad just de människorna pratar om, utan för att få lyssna på något helt oväntat och för det mesta faktiskt ger en själv nåt med.

Kajsa sa...

Caroline: Visst är det intressant! Samt svårt att låta bli.

cruella sa...

Hoppas de inte bildar familj med de där killarna. Eller att de själva slutar behandla killar som barnungar. Hu!

Kajsa sa...

Cruella: Jamen eller hur!!!

Anonym sa...

OMG. Och jag saknar en Gilla-knapp på bloggen. För den där dialogen var ju helt galen! /Therese

Kajsa sa...

Therese: Man häpnar...