torsdag 18 augusti 2011

Vilken dag

Jösses. Att jobba är ingenting jämfört med att vara hemma med en lillasyster som fått en spricka i foten. Ja, i ett av benen i foten alltså. Aj. En illpigg tjej som inte får stödja på foten kan driva sin mor till vansinne. Särskilt om mamman försöker återhämta sig från ett migränanfall. Aj. Och puh. Att storebror har lyckats övertala mamman om att få vara hemma i stället för på fritids gör inte dagen lugnare. Kan jag meddela. Och jobba hemifrån är det inte tal om, med en uttråkad tjej som måste bäras överallt och en uttråkad kille som vill bli road. Puh.

Imorgon är det jag som trippar till jobbet på lätta fötter och med glatt humör!

2 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

Kände samma sak förra veckan då jag var hemma med två griniga barn och det bara regnade och regnade...min enda tanke:JAG MÅSTE FÅ KOMMA TILL MITT JOBB SNAAAART!! :-)

Kajsa sa...

Barfotsgatan: Och imorgon blir det vab igen med febrigt barn. Hej och hå... ;-)