onsdag 31 augusti 2011

Bokat och klart!

I mars nästa år firar maken och jag tioårig bröllopsdag. I New York. Jag tror jag smäller av, vad härligt det ska bli! Sex nätter i the big apple, bara han och jag. Ingen av oss har varit där förut, så det är på tiden. Jag pluggade i USA 1994, men var aldrig i New York då, utan hann med Missouri, Kansas, Colorado, Illinois, Kalifornien och Arizona. 2001 var vi på väg, men efter 9/11 tappade vi sugen. Och sen kom barnen...

Men nu är det dags. Jag är så glad!

10 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Låter fantastiskt!!

Vi lämnar barnen för första gången båda två samtidigt och åker på bröllopskalas i Prag i november, ska också bli roligt.

Men är avis på NY - har varit mycket i USA också, men aldrig i NY!

Annika sa...

Underbart! Vi firar vår tioåriga bröllopsdag i London med en långhelg nästa veckoända. Jag hade gärna rest till NY, men då vill jag kunna vara borta längre, och jag kan i ärlighetens namn inte med att lämna mina föräldrar ensamma med hela vår barnaskara längre än från tidig fredagsmorgon till sen måndagskväll.

Kanske när barnen är lite större? Jag drömmer om att fira min 40-årsdag i London. Det är om tre år, så då är barnen 6, 8, 10 och 11,5. Kanske det kanske.

I vilket fall - så kul för er! Planera och längta är ju halva nöjet med en resa. Lova bara att blogga ordentligt!

Och den här bloggen känner du väl till: Ett annat New York

Nipe sa...

Hrm, så här låter min NY-historia: Vi firade 10-åring bröllopsdag förra veckan. Egentligen hade vi planerat att fira den med en långweekend i NY, men planeringen kom av sig för vi ville inte vara där runt 10årsminnet av 9/11 ( och lite andra orsaker). Vi var på väg dit på bröllopsresan då i sept 2001, men valde av snålhet Thailand istället. Tur var väl det eftersom vi annars hade varit där 9/11... Sen tänkte vi åka dit nåt år senare, men då kom ju barnen...
Jag har varit där i åtta timmar, år 2000 och jag är riktig avis på dig som får sex dagar!

JMElena sa...

Underbart! Vi firar ju också tio år nästa år, kanske dags att bege sig... Blev inspirerad nu!

Kajsa sa...

Tjockalocka: Prag står också på min önskelista, har aldrig varit där.

Annika: En londonweekend låter inte alls dumt... Och om tre år skulle ju garanterat dina barn uppskatta staden. Bloggen du tipsar om var en nyhet för mig - tack! Blir ju inte mindre ressugen av att läsa den...

Kajsa sa...

Nipe: Det var värst vad det var tioårsjubileum här - ni också! Grattis, och NYC finns ju kvar...

JMElena: Ja, vad väntar ni på? Boka på! Ju tidigare man bokar, desto längre har man något att se fram emot ju...

Editor sa...

Åh, vad härligt!

Kajsa sa...

Caroline: Yep!

Barfotsgatan sa...

Åh, underbara NY! Kolla in www.ettannatnewyork.blogspot.com! Men jag utfärdar en varning då det är lätt att bli sittandes i timmar där...

Var i New York i mars. Cyklade runt Manhattan. Så trevligt. Hyrde cyklar vid Battery Park. Moma. New Museum. The High Line. The Spotted Pig. Ralph Lauren/Uggs/Apple flag ship store. Guidad tur i Fn. Empire State Building. Det jag kom på nu iallfall!

kram

Kajsa sa...

Barfotsgatan: Annika tipsade om den bloggen ovan, och den är ju helt fantastisk. Jag vill resa NU!

Tack för dina tips, hör gärna av dig om du kommer på fler! Hur var vädret när du var där i mars?