onsdag 1 maj 2013

Mat och träning vecka 17

Så här såg träningen ut:

Måndag: 2x9 km cykel
Tisdag: 2x9 km cykel
Onsdag: vila
Torsdag: core på SATS
Fredag: 2x9 km cykel
Lördag: Arbetsdag i BR-föreningen, vilket betydde sex timmars hårt trädgårdsarbete
Söndag: Löpning - intervaller och fartlek, plus några bicepsövningar och 2x1 minut plankan

Och med kosten gick det bra. I onsdags firade vi av en kollega med buller och bång så då blev det vin, dessert och skaldjur i drivor, men det var inplanerat sedan länge och helt galet gott. Vi var på B.A.R. där Eric Verdiere gästspelade (fråga mig inte vem han är, tydligen en fransk expert på skaldjur och han levererade big time så jag är nöjd) och hans skaldjursplatå var magnifik, tveklöst de godaste mollusker jag ätit i hela mitt liv. Ostron, råa blåmusslor (!), valthornssnäckor, små strandsnäckor (envisa rackare, nästan omöjliga att locka ut ur skalet), räkor, pyttesmå normandiska räkor som skulle slukas hela med skal och allt, krabba, havskräftor, någon annan slags snäcka som jag inte vet namnet på - ja ni hör ju. Till det surdegsbröd och normandiskt opastöriserat smör. Sancerre och så en liten äppeltarte till dessert.

Men, åter till ämnet! Utöver detta avsteg så skötte jag kosten bra, inga sötsaker och så lite kolhydrater som möjligt. Den här veckan däremot är av förklarliga skäl rätt körd vad gäller såväl kost som träning - magsjuka bäddar liksom inte för några längre löppass direkt...

Inga kommentarer: