måndag 27 maj 2013

Träning vecka 21

Jag är notoriskt dålig på att hålla fast vid strikta rutiner. Det är liksom inte min grej, har aldrig varit och kommer antagligen aldrig att bli. Av den anledningen har jag inte rapporterat veckans mat och träning på ett tag – förlåt!

Här kommer i alla fall en rapport om förra veckans träning:

Vecka 21
Måndag: 2x9 km cykel, 45 min crosstraining på SATS
Tisdag: 2x9 km cykel + en extra sväng på 6 km för att ansöka om pass
Onsdag: styrkepass på gymmet, med fokus på överkropp
Torsdag: 2x9 km cykel
Fredag: vila
Lördag: löpning: 30 minuters intervallträning (treminutersintervaller i backig terräng, jobbigt!) plus lite axel/arm/bröstträning vid en station i skogen
Söndag: vila 

Jag hade tänkt springa en längre runda igår, men det hanns helt enkelt inte med eller rättare sagt jag prioriterade en vända till Blomsterlandet och en tupplur. Gott så, jag är nöjd med veckans träning! Och med föregående veckors träning, ovanstående upplägg är rätt så representativt. Och det härliga är att jag börjar känna mig riktigt stark. Stark!

Kosten ska vi inte tala om… Det är svårt att hålla kursen den här tiden på året när de sociala tillställningarna duggar tätt. Men nu kör jag ett sista ryck fram till midsommar, jajamensan!

Inga kommentarer: