torsdag 11 december 2008

Vad är väl sjötunga mot en hederlig ostmacka?

Jaha, inte blev jag bjuden den här gången heller. På Nobelfesten alltså. Å andra sidan hade jag det rätt mysigt hemma i soffan med min kopp té och min ostmacka. Och mästerkocken Stefan Erikssons mat har jag haft nöjet att avjuta flera gånger. Hur han kan vara så här cool några timmar före middagen, det är mer än jag kan begripa:

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1342065

Anette, jag bara undrar: hade han med sig någon matlåda hem, maken? Kanske lite sjötunga och ostronört att snaska på framåt nattkröken? Och så undrar jag: sjötunga? Hoppas det var miljögodkända exemplar. Annars får du smälla maken på fingrarna: sjötungan är ju faktiskt rödlistad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Nej inge matlåda blev det över men jag fick smaka massa goda saker innan när de testade smakerna! Mums! Ang fisken så hade S order om just den skulle ingå i förrätten, han försökte få dem att tänka i andra banor eftersom den är i farosonen men han lyckades inte få dem att ändra sig.....Inte ett helt lätt projekt kan jag lova!

Kajsa sa...

Anette: Hej! Det måste varit underbart att vara med och prova ut smakerna. Sicken lyx! Och sjötungan, det fick väl gå för den här gången då... ;-) Ingen skugga ska falla över Stefan i alla fall - jag har förstått att Nobelstiftelsen väljer råvaror.

Jag kommer och hämtar julskinkan på fredag! :-D