tisdag 2 december 2008

Ja tack, tomten!

Äntligen har Tove Janssons samlade Muminserier kommit ut i nyutgåva. Det är Mumin för vuxna och helt underbar läsning. Jag upptäckte dem när jag gick på mellanstadiet, och var djupt fascinerad av det vuxna tilltalet och helt uppslukad av de grafiska teckningarna. Tyvärr försvann serieböckerna under någon av alla mina flyttar, och jag har tänkt på dem med saknad många gånger under åren.

Jag lägger genast till denna bok på min önskelista och uppmanar alla er andra: läs!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad nice! Jag älskade/var rädd för Mumin när jag var liten. Måste leta om jag har några gamla böcker... Minns de där serierna du pratar om, men vet inte om vi hade dem själva eller lånade kanske...

Kajsa sa...

Misen: Så du minns dem också. Kul!

Kajsa sa...

Samma här - älskade serieböckerna och undrade i många år om jag drömt dem för de verkade inte figurerar längre någonstans. Nu vet jag att de verkligen fanns, trots att vi inte har några kvar. Och att de nu kommer igen är ju underbart!

Kajsa sa...

Kajsa: Vad kul att det finns fler som jag! Jag började också tro att jag bara inbillat mig att de där böckerna verkligen existerat. Jag har sökt på nätet, på Tradera och antikvariat, men inte hittat dem. Vi får hoppas att tomten skänker oss varsitt hårt paket!