onsdag 3 december 2008

Vive la bokklubb!

Min bokklubb firar tioårsjubileum i år. Fatta hur många böcker vi har plöjt genom åren. Och hur mycket fika vi har snaskat i oss, hur mycket småprat vi har delat. På lördag firar vi med jubileumsmiddag här i radhuset. Maken och barnen är förvisade till Åretruntparadiset, och får inte komma hem förrän på söndag förmiddag.

Jag har just spikat menyn. Vad tror ni om det här:
  • Salade de chèvre chaud
  • Bouillabaisse med aioli och örtrostad baguette
  • crème caramel café
Lite franskt sådär. Det kan väl funka?

9 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Bra, tror jag det blir. Och trevligt.

smultron sa...

Det där var ju verkligen en meny som heter duga! Jag är imponerad :)

Själv hade jag nog slängt ihop ett par pajer och en sallad...

Tidsmästarinnan sa...

gud i london vad gott!! Creme brulée är min absoluta favvis.

om äppelvinet: haha, nu kom jag att tänka på den där sången "huuundar och ungar och hembryggt äppelviiiiin" :-)

Grattis till de tio!

Anna sa...

Mais ouiiiiii!
Får jag komma? Jag kan läsa!

Solrosfrö sa...

Kul! Vi startar en bokklubb i januari vi ;)

Kajsa sa...

Åretruntparadiset: Tror jag också! :D

Smultron: Visst låter det smarrigt! Men paj är också gott.

Tidsmästarinnan: Tack för grattis! :-) Jag tror jag avstår från äppelvin just på lördag...

Kajsa sa...

Anna: Åh, nu svarar jag ju för sent - självklart var du välkommen!!!

Fröet: Det gör ni rätt i.

Sara sa...

Det låter som om ni hade en god kväll. Säkert trevlig också!

Kajsa sa...

Sara: Å, det var så gott. Och så trevligt! Nu ser vi fram emot 20-årsjubiléet...