torsdag 30 december 2010

Nyårsmenyn spikad

Det blir örtsoppa med grillad pilgrimsmussla, lammkotletter med timjan, rödvinssås och rösti och så en marängsviss med hemkörd vaniljglass och hemkokt chokladsås. Barnvänligt och gott. Och hyfsat lättlagat.

Fast nyår är verkligen inte min favorithögtid. Jag försöker ignorera nyårsångesten så gott jag kan. Mer om det en annan gång.

Update: Det blir minsann hemgjorda maränger också, till marängsvissen. Maken och barnen var husliga medan jag var och handlade. Mums!

3 kommentarer:

Sofia sa...

ska ni ha stor fest?

mamac sa...

Ingen ångest här inte. Bara en kväll att njuta - i stillhet med den jag tycker om. Nyårsftonprestigen har jag övergett för länge sen. Det är en kväll som bär framtiden med sig - så tänker jag. Nytt och fräscht - lite som att börja om igen - nya möjligheter. Liksom nya semesterdagar!! wohoo!!!

Kajsa sa...

Sofia: Ingen stor fest här inte! Nej, det blir bara vi i familjen. Väldigt skönt faktiskt. Det är tredje året i rad som vi firar för oss själva nu, för tre år sedan på grund av vinterkräksjuka, för två år sedan på grund av att jag var halvt utbränd och i år bara för att vi vill lata oss. Ni då?

Mamac: Nya semesterdagar, bra där! Något positivt att fokusera på... ;-) Såg er nyårsmeny på Facebook, den lät inte dum. Gott nytt år!