onsdag 8 december 2010

Word

Jag var på utbildning för nya chefer i vår jätteorganisation idag. Högste chefen samtalade med cheferna hela förmiddagen, och avslutade med att säga så här:

"Och hörni, håll huvudet kallt. Ni kan inte göra mer än ert bästa, och det räcker oftast väldigt långt. Det här är ju bara ett jobb. Vi har ju ett liv också. Ha lite lagom distans till det ni håller på med. Visst, det är väldigt mycket som kan gå fel i den här verksamheten. Men om jag gick omkring och tänkte på allt som kan gå fel skulle jag inte kunna sova på natten. Så jag tänker inte på det."

Wow. Vilka kloka ord. Ord som jag tror skapar trygga chefer. Och trygga chefer leder till trygga medarbetare. Det i sin tur ger utrymme för kreativitet och utveckling. Bra där!

4 kommentarer:

Editor sa...

Trycker på gilla-knappen.

Kajsa sa...

Caroline: Visst blir man glad.

All is pretty sa...

Vilken klok person och vilken bra förebild! Önskar att fler kunde ha den insikten och inse att jobbet bara är en del i allt det som kallas livet. En viktig del men inte så viktig att det är värt att försaka familj och vänner och den egna hälsan!

Kajsa sa...

Ingela: Så sant. Och skönt att höra från högste chefen tycker jag.