fredag 9 mars 2012

Fit for fight (ska jag bli)

En annan fördel med mitt nya jobb är att jag kommer att ha 100 meter till mitt favoritgym, där jag tränade innan vi flyttade till radhuset. När jag börjar på nya jobbet ska jag unna mig några timmars personlig träning. Ja, banne mig det ska jag.

Ny cykel och personlig träning. Fattar ni hur fit jag kommer att bli?

Update: Och för att ni ska förstå hur stort det här med gymmet är, så kan jag rapportera att det finns ett toppenfint personalgym, med gruppträning och allt, på mitt nuvarande jobb. Jag ser det genom fönstret här från mitt skrivbord (tillsammans med 15 gigantiska lyftkranar och norra Europas största bygg-grop). Men det tar mig 15-20 minuter att gå dit. Och det är åt fel håll när jag ska hem. Ytterst irriterande, och inte direkt främjande för vardagsträningen, alltså.

6 kommentarer:

Nipe sa...

Personlig träning är en riktig hit kan jag meddela. Ny cykel med för den delen. Heja dig!
Åh, jag hoppas verkligen att jag snart kan skriva liknande inlägg som du gör nu... ;)

Annika sa...

Stort grattis till nya jobbet, och allt det positiva det för med sig!

personlig tränare och nära till gym låter ju nästan för bra för att vara sant. Själv önskar jag mig en cykel i 38-årspresent. Men mest av allt önskar jag mig ett nytt jobb.

Annika sa...

Glömde - jag ser fram emot att läsa om er resa! Hoppas på många fina tips. Vill ju till NY när jag fyller 40.

Kajsa sa...

Nipe: Ja, jag inbillar mig att det är värt pengarna med en PT.

Annika: Å, jag kommer att rapportera - det kan du ge dig på. Klart du ska till NYC när du fyller 40! Nytt bra jobb hoppas jag du kan hitta innan dess...

Barfotsgatan sa...

Stort grattis till ditt nya jobb, så roligt!

Det måste ju stämma på det mentala planet det är med träning. Tycker iallafall jag. Minsta irritationsmoment och jag är off! Har också funderat på det där med personlig tränare; hos oss kan man gå två för en. Tänkte försöka få med mig min syrra...

kram Anna

Kajsa sa...

Anna: Träning med syrran låter ju perfekt - lycka till!