torsdag 15 mars 2012

Puh

Var bara tvungen att rymma ut från en möte en liten, liten stund. Stämningen alltså. Stämningen. Den gör mig alldeles matt, och då kan jag ändå iaktta det som händer - ovanför och under ytan - lite på distans. Nu andas jag ut, och sen in och så ger jag mig in igen.

Sen är det helg.

Update: Ja herregud vilket möte. Jag överlevde, men det var knappt. Det gick att skära luften i konferensrummet med kniv. Jag fick bita mig i tungan för att inte ställa mig upp och säga "Men HALLÅÅÅÅÅ, vad håller ni PÅ med?". För att klara mig utan att explodera skrev jag maniskt men diskret på en inköpslista inför helgen. Och efter mötet sade jag faktiskt till en av mina kollegor att han nog har en del att vinna på att ändra attityd gentemot de andra i gruppen. Ja jösses. Något är allvarligt fel i den arbetskonstellation som träffades idag. Och jag är så glad så glad så glad att jag inte behöver vara med på så särskilt många fler möten med den här gruppen, tralalalalala. Och nu ÄR det helg.

2 kommentarer:

Nipe sa...

Haha, åter igen är igenkänningsfaktorn hög. Snart helg!!

Kajsa sa...

Nipe: Ja hu, tur det är slut på veckan för min del. Det här mötet var totalt galet och helt surrealistiskt. Det gick att skära luften med kniv. Uäh.