söndag 11 mars 2012

Söndagsunderhållning

Sitter och läser om NYC-restauranger på Tripadvisor, och den automatiska översättningen adderar sannerligen en extra dimension till läsningen. Jag och maken kanske är lättroade, men hur som helst så vek vi oss dubbla av skratt mer än en gång. Här får ni några smakprov:

"Vi gick på hotellets rekommendation och det gick inte att fel det. Enda jag skulle vilja säga är inte bry med en starter som vi inte kunde njuta av huvudrätt vi var för full. Se om du kan göra i öknen i stället!! Alla andras mat såg alltför fantastisk. Jag hade de 3 filéer av nötkött med 3 olika såser, min make hade fisk och någon annans lamm mandelmassa såg underbara."

"Vi både beordrade en filé (medel sällsynta) och beordrade kvalitet potatis och säden crème brulee på sidan. Allt vi beställde var AMAZING och kokta perfekt; Jag har ingen aning hur kocken gör säden crème brulee men jag önskar han skulle dela sitt recept."

"Det enda klagomålet var tabellerna inte gav tillräckligt med utrymme för benet. Bortsett från att var det en stor upplevelse. "

5 kommentarer:

cruella sa...

Jag är inte säker på att jag vill veta mer om den där creme bruléen...

Anonym sa...

medel sällsynta, hahahahahaaha!

Nipe sa...

Nämen, nu lyckades jag komma åt anonymknappen igen... hur lyckas jag?

Den där creme bruléen, nja det receptet vill man nog inte få ;)

Kajsa sa...

Cruella: Men eller hur...

Kajsa sa...

Nipe: Japp, man vill ju ha sin biff medel sällsynt, eller hur. ;-)