fredag 16 mars 2012

Ledig fredag

Mina lediga fredagar är värda sin vikt i guld. Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dem, de är sannerligen ett vattenhål för såväl kropp som själ. Att varannan vecka få börja helgen utvilad i stället för utschasad, det gör skillnad vill jag lova.

Idag har jag
  • dammsugit hela huset
  • börjat hänga fram kläder som ska med till New York
  • tagit en lång tupplur på soffan
  • kört några omgångar tvätt
  • handlat middagsmat (ikväll blev det ugnsbakad röding med grön sparris och hemkörd hollandaise, enligt recept från Smaskens förstås) och lämnat massor av återvinning
  • sett vårens första nyckelpiga
  • konstaterat att vår magnolia inte har en enda blomknopp i år (varför?)
  • tagit ett långt bad
  • röjt i planteringen på framsidan av huset
  • planterat påskliljor och penséer - nu är det vår, banne mig.

4 kommentarer:

Annika sa...

Låter som en härlig fredag! Själv bröt jag mot min egen regal att aldrig kompromissa med mina varannanveckas-lediga fredagar. Jag var helt enkelt tvungen att få iväg kallelser till en föräldrakurs innan helgen. Men det gjorde onekligen att fredagen kändes väldigt upp och ned. Dammsög gjorde jag, och tvättade lite, men det där med att rensa barnens garderober och passa på att "stöda bort" vissa saker ur deras rum, det gick om intet.

Tusen tack för att du ger mig så fin reklam och för att du uppskattar det jag gör på Smaskens. Det värmer särskilt mycket just i dessa dagar.

Cina sa...

Men hur långa är dina lediga dagar egentligen...? Du verkar ju hinna mer än dubbelt så mycket som jag hinner på mina lediga onsdagar...

Visst är det härligt att jobba 4-dagarsvecka?! Det bästa jag gjort :) Kommer du fortsätta med det på ditt nya jobb?

Kramkram å ha så mysigt i New York! Jag är såååååå avundsjuk - längtar tillbaka nästan varje dag...

Kajsa sa...

Annika: Åh, röja i barnens garderober skulle jag verkligen behöva göra. Men det får bli en annan gång...

Och Smaskens marknadsför jag så gärna, dina recept är ju helt enkelt så inspirerande, pålitliga och goda! Igår bakade jag din bästa brownie igen, till familjens och våra gästers stora förtjusning. Ha en fin vecka!

Kajsa sa...

Cina: Jag har det inte riktigt lika lyxigt som du, jag jobbar 90 procent så jag är bara ledig varannan fredag. Gott nog! Jag har inte tänkt fortsätta med det på nya jobbet, men vi får se - det ger ju mersmak, eller hur...

Och snart far vi till NYC - lovely, lovely, lovely! :-D

Kram!