tisdag 15 januari 2008

Deadline: 14 mars

Den 14 mars har den biopremiär, filmatiseringen av John Ajvide Lindqvists "Låt den rätte komma in". (Tack för info, Linda K!)

Då ska jag på bio. Så nu gäller det för maken att träna upp lillasyster så hon går med på att dricka urpumpad mjölk i flaska.

Ni har väl läst boken? Om inte - gör det genast.

Och om ni inte har lyssnat på John Ajvide Lindqvists sommarprogram från 2006, så gör det. Ladda ned här. Det är ett fantastiskt program. Fyllt av kärlek. Och underbar musik. Jag körde hem genom Stockholm en ljum sommarkväll när jag hörde programmet första gången, efter en god middag med ännu godare vänner. Jag var tvungen att sitta kvar i bilen tills programmet var slut. Magiskt. Blev nog till och med lite, lite, lite smygförälskad i den där Ajvide. Så nu vet ni det!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, det är bara att börja mjölka, ny flaska med mjuk napp är inköpt. hoppas det ska passa lillasyster.
btw. så fanns inte bitterfittan inne på hedegrens men dom kanske skulle få den imorgon.

Anonym sa...

Men jag vet hur det kommer att bli. Maken kommer att sitta där med bebis och urpumpad mjölk. Och bebis kommer att sova. Och sova lite till. Och sova lite mer. Och sova bara en liten, liten stund till... Och sedan är du hemma!

Låter hemskt det där. Bitterfittan fanns inte inne på Hedengrens. Hon var bara ute på lunch ett slag :).

Kajsa sa...

Målleskrålle: Ja och inte blev hon mindre bitter av att läsa makens kommentar ;-)