måndag 14 januari 2008

Mat i veckan

Nu är matveckan planerad. Så här ser den ut:

måndag: köttbullar och makaroner, broccoli, morot och paprika
tisdag: fläskpannkaka med lingon, morötter
onsdag: laxbulgur med avokado och limedressing
torsdag: majsplättar med guacamole
fredag: sushi
lördag: örtfylld röding med messmörsås och pressad potatis
söndag: jens linders salamigryta, potatisgnocchi

Fast nu visar det sig att maken ska jobba sent på onsdag, och då blir det inte laxbulgur med avokado. Det känns onödigt med tanke på att sonen ratar såväl lax som avokado. Plockar nog fram lite quorn bolognese ur frysen i stället.

2 kommentarer:

Åretruntparadiset sa...

Här kommer min veckomeny.

Måndag: Någon förbarmade sig över mina barn. Tackochlov för det.
Tisdag: Ingen aning.
Onsdag: Ingen aning.
Torsdag: Ingen aning.
Fredag: Bryr mig inte, för då tänker jag sitta på någon go' krog i Berlin.
Lördag: Se ovan.
Söndag: Se ovan.

Kajsa sa...

Målleskrålle: onekligen enklare att planera en ambitiös veckomeny när man är hemma och vegeterar som jag...

Och Berlin vill jag bara inte bli påmind om. Basta!