tisdag 22 januari 2008

Findus del två

Svaret har kommit:
Hej tack för Ditt mail vi beklagar de inträffade,vill Du maila tillbaka vilken sort och storlek på förpackningen förpackningskoden som sitter vid bästföre märkningen och börjar med ett L,så återkommer vi med ersättning och brevsvar.

Du är alltid välkommen att kontakta oss.
Visst känns det väl lite futtigt? Några felstavade standardfraser utan minsta personliga kommentar till det jag skrivit. Kort sagt: inget vidare engagemang för mig som kund. Jag riktigt ser framför mig en trött tant som sitter och svarar på mejl hela dagarna, utan att inse sin viktiga roll, utan att bli sedd som en resurs och utan kontakt med produktutvecklare och marknadsförare.

*stryker Findus från framtida inköpslistor*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äckligt, äckligt såg det där ut. Och trist svar... Joinar den allmänna bojkotten omedelbart.

Sara sa...

Trött svar från trött tant! Verkligen.

Kajsa sa...

Målle: Ja det VAR äckligt. Blä!

Sara: Ja, konstigt tycker jag att ett företag som findus inte fattar att svar på kundbrev är en strategiskt viktig kommunikationskanal. Skumt.