torsdag 24 januari 2008

Så lite tid, så många böcker

Vad vore livet utan böcker? Jag är verkligen en läsande människa, även om det inte blir så många stunder i läsfåtöljen med två små barn i familjen. När jag börjar jobba igen har jag två perfekta lästillfällen varje dag: t-baneresan till och från jobbet. Det ser jag fram emot!

Men jag hinner omöjligt läsa allt jag vill. Här är några böcker som står på min att-läsa-lista just nu:

Mig äger ingen av Åsa Linderborg
Fyren av P D James
Kicki och Lasse av Peter Kihlgård
Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson
Tusen strålande solar av Khaled Housseini
Tätt intill dagarna av Mustafa Can
Inga fler dagar inom parentes av Annika Borg
Med mycket grönt av Marcus Aujalay

Lägg till det en bokklubbsbok i månaden, och alla nya böcker som kommer ut hela tiden. Och alla gamla böcker som jag blir tipsad om. Och några få som faktiskt förtjänar att läsas om.

Hinner jag med hälften så får jag vara glad.

4 kommentarer:

Sara sa...

Hinner knappt läsa alls. Trist. Nu försöker jag läsa när jag ammar. Vilket är ganska ofta... Men lite svårt om sonen är hemma.

Anonym sa...

Åh, du har några fantastiska upplevelser framför dig, tänker främst på Annika Borgs bok och Mustafa Cans.

Själv får jag hem Khaled Housseinis nya idag (hoppas jag) samt Bitterfittan. Har du läst ut den?

Anonym sa...

En sak till. Har du sett trailern?

http://lindarling.blogspot.com/2008/01/lt-den-rtte-komma-in.html

Huvaligen.

Kajsa sa...

Sara: När storebror var bebis kunde jag läsa massor, eftersom han var en riktig långammare. Lillasyster är raskare, så nu blir det inte mycket läst. Men den tiden lär ju återkomma.

Målle: Å, då kan jag låna Tusen strålande solar av dig. Och den där Annika Borg-boken...

Och trailern. Ja, jag har sett den. Och det gör ont i hela mig. Vet knappt om jag klarar av att se filmen. Och då tänker jag inte på blodet eller vampyrerna, utan på pojken, och på hur tufft det kan vara att växa upp och att vara utanför. Jag är verkligen gripen av den där berättelsen. Men även om det är smärtsamt så måste jag se filmen. Förstås.