onsdag 9 januari 2008

Nybörjarglädje

Här haglar inläggen, vill jag lova. Inte illa med tanke på att jag skriver med en fyramånadersbebis i famnen. Mjölkdimmig och slö är hon, så nu gäller det att knattra på innan hon piggnar till!

Sockerstopp. Har jag. Det vill säga jag äter inget godis, inget fikabröd och inga desserter. Inget socker och ingen sylt i filen. Ingen marmelad. Och så vidare. Undantag: lördagar och när jag är bortbjuden.

Det är svårt. Särskilt när jag går hemma. Skåpen är fyllda av frestelser som ropar mitt namn. Och är det inte snart dags för första semlan?

Men stoppet har sina fördelar också. Jag somnar mycket bättre när jag inte har snaskat julgodis eller grävt i Ben & Jerrys-bunken strax före läggdags. Och jag längtar redan efter söndagens bokklubbsträff med fika. Fikat kommer garanterat smaka godare nu än det skulle ha gjort en vanlig sockertyngd vecka.

Inga kommentarer: