lördag 2 februari 2008

En lördag med flyt

Vissa dagar är det en kamp bara att komma upp ur sängen. Andra dagar verkar energin räcka till hur mycket som helst. Idag är en sådan dag. Jag har:

- veckohandlat
- lämnat en massa kartonger till återvinning
- köpt ved och tulpaner
- köpt och sytt i ett par knappar så att jag äntligen kan använda en fin blus igen
- fixat till en tavla och satt upp den på väggen
- rensat bland mina inredningstidningar
- sorterat ut kökssaker som ska lämnas till läkarmissionen
- dammsugit
- tvättat storebrors smutsiga overaller.

Maken har tagit hand om krasslig storebror, en mist lika stark insats. Dessutom, och kanske bäst av allt, hann alla i familjen med en tupplur på eftermiddagen. Det är lyx.

Nu ska vi laga sydfransk fisksoppa och missisippi mud pie (vaddå då, det är faktiskt lördag!) och hoppas att vinterkräket inte drabbar fler i familjen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken avundsvärd dag!! Good for you :-) Själv ligger jag hemma med en hals som gör så ont att det tar emot att svälja.... Lillebror är oxå dålig, hög feber och hängig, ont i halsen där oxå tror jag. Blir det inte bättre till imorgon får det bli ett besök på närakuten.

Attans att kräksjukan flyttat hem hos er, stackare! Hoppas han kryar på sig snabbt och att ni andra slipper bli drabbade.

Ha en trevlig lördagkväll! ps snygg topp föresten! kram

Kajsa sa...

Anette: Usch vad jobbigt det låter, krya på er! Hittills har bara storebror drabbats och han är pigg idag igen. Hoppas, hoppas, hoppas vi slipper...