söndag 17 februari 2008

Söta drömmar

Jag har lärt mig något nytt om mig själv:

Jag löser problem i sömnen. Jag vaknar med alldeles strålande idéer, utan att veta var de kommit ifrån. Häromdagen läste jag i någon tidning (IKEA Live tror jag det var) om en man som sov med ett block vid sängen, för att kunna skriva ner alla idéer han fick när han sov.

Knasigt, tänkte jag.

Men sen kom jag på att jag har gjort exakt så den sista tiden. Fått idéer i sömnen alltså, hittils har jag inte behövt skriva ner dem (det är inte floder av idéer vi talar om...). Det larviga är att det jag löser inte är världsproblem, utan inrednings- och förvaringsproblem. Genant men sant. Och ganska praktiskt, eftersom jag kommit på flera bra lösningar hittills, om jag får säga det själv.

God natt och dröm sött!

Inga kommentarer: