söndag 3 februari 2008

Hejvaregick!

Idag var det äntligen vinterväder igen. Snabbt ut med snowracern och hejvaregick nerför backen på framsidan av huset! Alla grannbarnen var där förstås och vi improviserade ett gemensamt förmiddagsfika i snön: varm nyponsoppa med mandelbiskvier, bananer och så de sista pepparkakorna från föreningens glöggmingel.

Jag älskar verkligen vårt hus och vårt kvarter. Jag tackar min lyckliga stjärna varje dag för att vi flyttade hit. Trodde knappt en sån sörgårdsidyll existerade längre, här är bara bäst!

Nu sitter jag och sorterar ekonomipapper. Ur-ur-urtråkigt men när dokumentsamlaren svämmar över måste något göras. Efter fem myror är det dags för storebrors bad och sen ska jag se Hemma hos Jamie på femman.

Än så länge har ingen mer i familjen drabbats av kräket. Vi håller tummarna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

vi klarar oss nog men vi ska inte sjunga pastorns hymn innan räven har hoppat över staketet...som man säjer eller...?

Kajsa sa...

Kapten kolja: näe, och jag har liiiite ont i magen idag. Hoppas det inte blir värre. Kanske var det resterna av chokladkakan som storebror och jag åt i förmiddags... ;-)

Hur går det förresten med herrns blogg?

Anonym sa...

du får väll kolla!