lördag 1 augusti 2009

Middag

'
Det var gott.

2 kommentarer:

RANA sa...

Amen lägg av vad gott. Och då är jag till och med vego.

Är det salvia på? Jag har massor av salvia i kryddlandet, för dess skönhets skull. En tanke: tänk om jag faktiskt skulle ANVÄNDA det. Jag umgås ju trots allt med normala människor och bjuder på kött ibland. Hur gör du med salvian... om det är salvia?

:-)

Rana

Kajsa sa...

Rana: Jamenvisst ser det smarrigt ut! Och det var det. Salviaplantan är det enda som växer (och SOM den växer) i den gamla rosenrabatten som väntar på att göras om. Omöjligt att göra av med mer än en bråkdel. Men vacker är den.

På bilden är det saltimbocca alla romana, fast med utbankad kycklingfilé i stället för kalv. Hur gott som helst, och busenkelt. Googla för recept. Det är parmaskinka och salvia på, och så hastigt stekt, pannan vispas ur med lite vitt vin och smör - och voilà! Risotto milanese med mycket parmesan och smör till det, plus smörstekt spenat och långsamt ugnsrostade körsbärsstomater.

Annars brukar jag göra kycklingspett med squash där jag sätter salviablad på. Vad gör jag mer med salvian...? Måste fundera!