tisdag 11 augusti 2009

Vardag betyder veckomatsedel

Måndag: penne all’arrabiata (Paolo Robertos variant, faktiskt en av de bästa jag provat)
Tisdag: kycklingklubbor i ugn med bön- och tomatsallad
Onsdag: thailändsk fiskgryta
Torsdag: pasta tricolore
Fredag: räkor med tillbehör
Lördag: barnvakt till barnen, maken och jag ska på teater
Söndag: gazpacho, pizza med kräftstjärtar och västerbottenost, grillad majs

Måndag: köttbullar med gräddsås, potatis och pressgurka
Tisdag: pasta med kantareller, spenat och brieost
Onsdag: lax med cashewnötter, wokade grönsaker, ris
Torsdag: blodpudding med bacon och stekta äpplen
Fredag: quesadillas med guacamole och lite annat
Lördag: barnen är hos morfar, jag och maken ska på dubbel 40-årsfest!
Söndag: älgstek med tillbehör

6 kommentarer:

Anna sa...

Åh jösses, så avundsjuk jag blev. Har ett par dagar harvat i monolog och sagt att jag måste komma igång med matsedlarna igen efter sommarens sporadiska matvanor.

Denna fick mig att trilla av stolen!

Smaklig spis, eller nåt.
:-)

smultron sa...

Det där lät ju smarrigt! Jag har gett upp och kör mest på säkra kort som jag vet att barnen gillar. Trist, men just nu orkar jag inte anstränga mig alls i köket för att se dom bara smutsa ner tallriken och vara lika hungriga fem minuter efter maten.

Kajsa sa...

Anna: Planka, vetja! Jag skrev matsedeln under en inspirerad stund på landet i helgen. Vi får väl se hur inspirerad jag är när det väl gäller. Men då får jag komma ihåg att veckomatsedeln är en rekommendation, ingen lag... :-)

Kajsa sa...

Smutron: Mjo, det händer ju onekligen ganska ofta, att tallrikarna bara smutsas ner. Lillasyster tycker mat är helt onödigt just nu, medan storebror börjar bli stor och allt mindre kräsen - skönt! Och min och makens ambitionsnivå vad gäller mat varierar onekligen storligen.

Åretruntparadiset sa...

Gott! Som vanligt lägger jag på minnet att jag kan kopiera dem för egna listor med lite modifikationer. Tack för det. Vi ser fram emot lite variationer på chicken fingers-temat efter semestern. Återvinna min snygga figur och må bättre måste vara målet.

Kajsa sa...

ÅRP: Varsågod, kopiera på! Men du, hummer är väl hur bra som helst för figuren... :-)