söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Och här vankar jag omkring i radhuset, mol allena. Maken och barnen är hos farmor och farfar i Småland. Faktum är att de gör hela resan för min skull; maken trodde att jag skulle må bra av en helg i lugn och ro. Och det har han helt rätt i, han är klok min make. Dessutom lämnade han en ask geléhjärtan till mig innan de åkte. Och en påse Polly. Och en påse Brio. Ingen dålig alla hjärtans dag-present, alltså. Tack och puss käre make!



Och du. Det kan hända att jag är ett par kilo tyngre när ni kommer tillbaka, men låt mig bara säga som så, att du bäddade för det...

Update: Och nu har lillasyster fått öroninflammation också, där nere i Småland. Stackars liten. Och stackars maken, han har inte direkt fått sova ut. Imorgon kommer de hem, oj vad jag längtar.

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Gulligt att ge dig tid för dig själv. Det om något var väl en bra present.

Kajsa sa...

Kajsa: Han är bra på sånt, maken min. Himla fint är det, och hundra gånger viktigare än godiset.

Heson sa...

Tid för sig själv... vilken lyx! Perfekt alla hjärtans present! Bara det att få längta lite efter sin familj. Det är då man känner att man faktiskt trivs ihop även i den tråkiga vardagen. Hoppas du har haft en skön och mysig helg. Krya på dig!

Kajsa sa...

Heson: Bästa presenten, egen tid!