tisdag 23 februari 2010

Jag blir galen!

För några veckor sedan läste jag något klokt på en blogg. Nånstans. Det var en liten underfundig formulering bara. Men den var bra! Så jag vill hitta den igen. Det är bara det att jag inte minns var jag läste den. Och det gör mig galen!

Det var inte hos någon av er jag hänger hos jämt, utan på någon av de massor av andra bloggar jag halkar in på då och då. Så jag har letat, lusläst, gått in på blogg efter blogg, gång på gång. Har nästan känt mig som en stalker som gång på gång lusläser och bläddrar tillbaka bland bloggarna. Till ingen nytta.

(Och vad vill jag ha sagt med det här då? Tja. Inget, egentligen. Vädrar bara lite banal frustration över en rätt obetydlig detalj i mitt liv. Och jag tar det som ett friskhetstecken: nu när jag mår lite bättre kan jag börja blogga om småsaker igen. Gott!)

6 kommentarer:

Editor sa...

Var det "Ansvar som man känner för sent kallas ångest"?

Kajsa sa...

Caroline: Näe. Men den var bra!

smultron sa...

Visst är sånt irriterande! jag läste en helt otrolig berättelse om en första dejt och hur ett förhållande utvecklade sig. Det var så roligt att jag nästan trillade av stolen. Men kommer jag ihåg var jag var nånstans? Nä!

Skönt att du mår bättre :)

Kajsa sa...

Smultron: Skönt att vi är fler som har lite taskigt minne!

Sara sa...

Ännu värre är när man vet att man själv har skrivit formuleringen man letar efter och ändå inte hittar den (för man vet inte så exakt att man kan söka). Händer mig allt som oftast...

Kajsa sa...

Sara: Gah. Håller med - det är värre...