fredag 19 februari 2010

För övrigt kan jag tillägga att...

...halvtidssjukskrivning är en road to disaster. I alla fall om man har ett jobb där ingen annan kan rycka in när man är borta. När behoven av det arbete man utför aldrig har varit större i organisationen. Och när ens chef inte riktigt förstår vad det innebär att vara sjukskriven på halvtid. Det blir liksom samma arbetsbörda på halva tiden. Fullständigt orimligt.

I förrgår undrade min chef om jag ville ta över projektledning och planering av en heldag för alla våra chefer. Den strategiskt superviktiga dagen i fråga är om en vecka. Det hade gett mig 2,5 arbetsdagar att fixa det hela. Häpp.

Självmordsuppdrag, anyone?

(Och ni behöver inte vara oroliga. Jag sade nej.)

8 kommentarer:

Editor sa...

Säga nej it is!

cruella sa...

Great, hädanefter ska högst vart tredje förslag få ja:-)

Anette sa...

Ah men hallå, hur tänker hon din chef egentligen???? Jag fattar ingenting hur jag än vrider o vänder på det! Hon verkar väldigt egoistisk o rädd för verkligheten. Bra att du sa nej! Kram på dig. /A

Åretruntparadiset sa...

Men snälla nån, Hon som behöver ta bort saker från dig, inte lägga till. Hon stoppar huvudet i sanden, helt klart.

smultron sa...

När du skrev att du var sjukskriven på halvtid så var det det första jag tänkte på, ville bara inte verka så himla negativ. Faktum är att det ofta blir så, att man istället ska hinna allt på halva tiden och då är ju sjukskrivningen helt meningslös. Den kan snarare förvärra.

Bra att du sa ifrån!

mamac sa...

och det glädjer oss mycket! Då finns det hopp för dig!

Kajsa sa...

Caroline: Indeed!

Cruella: OK!

Anette: Nej, hon förstår inte riktigt. Desto viktigare att jag själv sätter gränser.

Kajsa sa...

ÅRP: Ja, inte vet jag. Lite knasigt är det hur som helst.

Smultron: Mm. Du hade rätt...

Mamac: Men HEJ! Kul att se dig här. Som du säkert kan se har jag smygkollat på din blogg. Har inte samlat kraft nog att kommentera, men - välkommen hit, roligt! :-)