onsdag 18 augusti 2010

Renoveringslimbo

När vi precis hade rivit ut hallinredningen i vintras började det lukta konstigt under diskbänken och vi upptäckte vattenskadan i kök och badrum. Nu när hantverkarna, zillioner veckor senare, börjar bli klara med kök och badrum hade jag just börjat se fram emot att kanske faktiskt få till en hall inom en rimlig framtid. Och, inte minst, att slippa leva i byggkaos med tvättmaskin och torktumlare i vardagsrummet, hälften av köksgeråden nedpackade, en duschvägg i hallen, byggdamm överallt och hantverkare som envisas med att spela Toto hela dagarna. Ja ni förstår.

Igår kände jag mig särskilt hoppfull. Hantverkarna verkade ha lagt på ett extra kol och jag kunde nästan se slutresultatet framför mig. Då. Precis just då bestämde sig hälften av hyllorna i klädkammaren för att rasa ner.

Vad säger man?

10 kommentarer:

Anna sa...

Ditt liv är en prövning just nu, skulle jag skriva. Men det låter ju förfärligt och moraliskt.

Så jag skriver istället:
Nä!? Fy fan!

Styrkekram.

Ps. Om du inte kommit på den optimala bestraffningen åt maken än, så kan du väl skruva upp honom tillfälligt tillsammans med hyllorna? ;-) Bara en liten stund.

Kajsa sa...

Anna: :-D

cruella sa...

Man säger FAAAN i alla tonarter man kan och sedan tar man sig några glas.

Holger sa...

Härlig beskrivning av vad som kan hända när man bygger om! Tyvärr tror jag inte att det är ovanligt att det blir problem av den här sorten.
Jag tycker att din beskrivning är så bra att jag skulle vilja låna några stycken och ta in dem på min sajt http://www.byggaom.se
Är det okay för dig?
Hälsningar,
Holger

Editor sa...

Man säger tur man inte stod under hyllorna och tänker att snart är det klart!
Kram och tack för hälsningen :)

Annika sa...

Ja, vad säger man? "Är fet inte det ena, så är det det andra."
Håll ut! Det tar alltid slut, någon gång.

Mie sa...

Huuuu jobbigt jobbigt läge:( Men då blir det säkert extra fint när det är klart!

Du kan byta ut adressen på Absolut guldkant till http://mindfulmie.blogspot.com/ för jag har flyttat:)

Kajsa sa...

Cruella: Precis vad jag gjorde. Ett glas rött, i badet. Hjälpte en del, faktiskt.

Kajsa sa...

Holger: Oj då, jag ska kolla din sajt bara!

Caroline: Ja, det hade inte varit kul att få min klädkollektion i huvudet... Hoppas du hade en bra födelsedag!

Kajsa sa...

Annika: Tack för uppmuntran!

Mie: Ändrat! Ska kika in inom kort...