tisdag 10 augusti 2010

Vardag

Ja, den här sommaren har rymt många, många fina stunder som jag bevarar nära mitt hjärta.

Men idag är läget annorlunda. Maken började jobba igen igår och jag blev omedelbart påmind om att det inte är semester att vara ensam hemma med två barn. Två rastlösa barn: ett treårstrotsigt och ett sexårsilsket. Sisyfos all over again, liksom. I ett hem som fortfarande är i fullt renoveringskaos. Mitt i vardagsrummet tronar en tvättmaskin, en torktumlare, vår nya toastol och mitt på det med papp övertäckta köksgolvet står vår gamla kyl. Häpp.

Puh.
Jag andas in, andas ut.
Bra mindfulnessträning det här.

Men hörni. På söndag tar vi in på hotell, jag och familjen. Jag ämnar intaga min första frukost som 40-åring i en något mer ståndsmässig miljö än ett stökigt radhus. Det blir finfint. Familjemys de luxe.

Inga kommentarer: