onsdag 18 augusti 2010

Sommarenkät

Minns inte var jag hittade den, men den här enkäten kan jag inte låta bli. Ni som inte gillar enkäter kan sluta läsa nu.

Gjorde du något i sommar som du aldrig gjort förr?
Gick på stretch and balance-class med forne balettinstruktören Julian, i Montreal. Det var tuffare än det låter!

Vilka länder besökte du?
Kanada. Och så mellanlandade jag i Chicago och var ute fem minuter och andades lite amerikansk luft. Det var många år sen sist.

Vilket datum från sommaren 2010 minns du bäst?
Den 16 augusti.

Största misstaget?
Att jag missade att låsa min cykel en dag. Självklart blev den snodd.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Näpp!

Bästa köpet?
Mina nya mjuka, mjuka mysiga jeans. Och träningskläderna från Lululemon.

Vad spenderade du mest pengar på?
Renovering.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att få umgås två veckor i sträck med syster och familj. Underbart!

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om sommaren 2010?
On the road again - Willie Nelson
Margaritaville - Jimmy Buffet

Är du gladare eller ledsnare i sommar jämfört med tidigare somrar?
Gladare. Mycket.

Vad önskar du att du gjort mer?
Slappnat av.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig. Som vanligt.

Hur tillbringade du din midsommarafton?
På ön med goda vänner.

Blev du kär i sommar?
Nej.

Favoritprogram?
Big love.

Bästa boken du läste i sommar?
Under the banner of heaven av Jon Krakauer.

Största musikaliska upptäckten?
Billy Bridger!

Något du önskade och fick?
Många fina 40-årspresenter.

Något du önskade dig men inte fick?
Ett guldhalsband. Det verkar aldrig bli klart...

Vad gjorde du första dagen på sommarlovet?
Flög till Montreal med familjen.

Finns det något som skulle gjort din sommar bättre?
Ännu mer tid på ön.

Vad fick dig att må bra?

Att alla i familjen sov länge på morgnarna, att barnen har blivit så stora att de inte kräver passning varje ögonblick och att jag kom igång med löpningen.

Vem saknade du?
Mamma.

De bästa nya människorna du träffade?
Trevliga middagsgäster hos goda grannar. Riktigt kul!

Sommarens sötaste?
Storebror och lillasyster förstås. Alltid.

Sommarens hetaste?
Heta dagar med galen luftfuktighet i Montreal och Niagara falls.

Sommarens största kärlek?

Samma som vanligt.

Sommarens besvikelse?
Badtemperaturen på ön. 16 grader.

Sommarens bästa?
Sovmorgnarna!

Sommarens snällaste?

Syster och svåger som bjöd mig och maken på cool cirkus, lyxig middag på restaurang och barnvakt. Det var fint.

Sommarens knasboll?
Lillasyster är skönt knasig på ett härligt sätt.

Inga kommentarer: