torsdag 20 september 2012

Dags för en enkät

Vad gjorde du för 10 år sedan? Jag och maken hade gift oss, varit på bröllopsresa till Borneo och sommarsemestrat på Höga kusten, Jag jobbade på stora konsultbolaget. Vilket jag hade tröttnat på, inte minst därför att min chef slutat och ersatts av en knäppis. Jag, maken och vår fina goa dvärgschnauzer Haddock trivdes fint i vår trea i Sumpan. Inga barn än.

Vad gjorde du för ett år sedan? Vardagen rullade på ungefär som idag, fast då jobbade jag fortfarande på stora sjukhuset. Det gör jag inte längre, nu har jag det mycket bättre - tjoho!

Fem snacks du gillar? Cheeze balls, serranoskinka, chips med dip, skagenröra, oststänger.

Fem sånger du kan texten till? Ålefeskarns vals, Nine to five med Dolly Parton, Las Vegas med Gram Parsons, Den blomstertid nu kommer och allt med Depeche Mode.

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär? Resa jorden runt med familjen, betala av bolånet, bjuda med mig syster med familj på en härlig resa, ge ordentligt med pengar till Läkare utan gränser och Cancerfonden och så köpa en liten motorbåt. Hm, skulle pengarna räcka till allt det, måntro?

Fem dåliga vanor? Gillar att småäta sent på kvällen, är lite av en tidsoptimist, köper för många magasin, prokrastinerar gärna och drar mig gärna för alla sorters telefonsamtal.

Fem saker du gillar att göra? Lata mig ensam hemma, åka till ön med familjen, läsa böcker, träna och äta middag med goda vänner.

Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa? Lila kläder, lårhöga stövlar, birkenstocksandaler, stringbikini, onepiece.

Fem favoritsaker? Soffan, ipaden, cykeln, sängen. Och radhuset, räknas det som en sak? I så fall kvalar det in som storfavorit.

5 kommentarer:

Editor sa...

Gilla på hela, men du vet vilken jag gillar bäst. Såg du den senaste bilden på Fejan av honom? ;)

Editor sa...

Vet du vad, jag har också den grejen: att dra mig för att ringa.

Kajsa sa...

Caroline: Oj, nej, vilken bild?! *in på fejan och kollar...*

mamac sa...

vilken rolig enkät. Har full förstpelse för prokrastinerandet. jag börjar tro att jag är en riktig hejjare på det.
Det faller sig liksom så naturligt att skjuta upp de där tråkiga sakerna....

Kajsa sa...

Mamac: Eller hur...