måndag 3 september 2012

Vem krossade mina axlar?

Jösses vad kul det var med CrossTraining på SATS. Men tufft, och svettigt - jag fortsatte svettas genom hela nyhetsmötet på jobbet, ända fram till klockan två. Att sminka om mig efter träningen var bara att glömma. Men hey, det bjuder jag på!

Jag gillade i alla fall konceptet skarpt: en cirkel med tio stationer à 45 sekunder - bland annat burpees, plankan, grodhopp, crunches med vikt, axellyft med viktplattor och hopp över/krypning under häckar. Snabba ryck: tio sekunders vila mellan varje station, två varv och sen en avslutande tävling mellan två grupper.

Nu ska jag bara klara av att hoja hem från jobbet också...

Puh!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh så duktig du är! Själv sprang jag tjejmilen i lördags och blev riktigt blöt men lycklig. Joo, där är kul när det är sådär riktigt jobbigt!

Kajsa sa...

Karin: Och snabb var du också, såg jag på din blogg. Du ska veta att jag är GRYMT imponerad! Har sprungit en mil en enda gång i mitt liv (i våras) och det tog betydligt längre tid...

Lycka till med nygamla tillvaron på jobbet!

Unknown sa...

Tack Kajsa, so far so good!