fredag 28 september 2012

Ett mira-a-a-kel

Barnen sov längre än vanligt och hann ändå mumsa frukost, borsta tänderna och klä på sig med glatt humör. Storebror, som har lite att ta igen i matteboken efter att ha varit sjuk, jobbade igenom de sista talen vid frukostbordet utan knot. Själv hann jag dammsuga och plocka undan i kök och vardagsrum så att vi möts av ett harmoniskt hem i eftermiddag när arbetsveckan är slut. Vi kom iväg i ovanligt god tid och redan halv nio satt jag nöjd och glad på jobbet. När jag lämnar barnen brukar jag jaga in på jobbet med andan i halsen prick nio.

Hur är det möjligt? Ingen aning. Jag bara tackar och tar emot.

Ikväll blir det höstig mat i radhuset: svamprisotto med massor av smör och parmesan, parmalindad kyckling och så inkokta plommon med rom och vanilj. Efter middagen får vi nog lov att öva lite på vår Gangnam style-dans; barnen är helt sålda på denna crazy stil.

Ha en fin fredag, hörni!

Update: Känslan av flow fortsätter - nu har jag klarat av två gamla surdegar, och fått lite extra tid till mitt förfogande på grund av ett inställt möte. Underbart!

Inga kommentarer: