onsdag 26 september 2012

Okej, en enkät också

Du heter? Radhuskajsa ju!
Smeknamn? Kajsaloppa.
Beroende av? Lypsyl, hudkräm, öronproppar, sömn.
Favoritmärken? Ha ha, jag är inte så glamourös, handlar mest kläder på Åhléns, Lindex och HM i mitt lilla förortscentrum. Men jag gillar by Malene Birger, hon gör tjusiga grejer.
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är modig, inspirerande. Ibland för att jag är välklädd.
Familj? Den närmaste käraste är make, son och dotter förstås. Allrakäraste syster med familj. Makens bror med familj, makens föräldrar. Kära goa fina mamma gick bort 2007. Min relation med min far är i princip obefintlig, annars skulle jag förlora förståndet tror jag.
Kör? En Specialized-cykel, hur bra som helst. Och så en knallröd Skoda Octavia.
3 färger i höst? Svart, blågrönt och knallrosa.
Sprit, cider, vin eller öl? Ljus lager och champagne.
Hatar? Oärlighet, feghet, mobbing, orättvisor.
Hur svarar du i mobilen? Helst inte alls... ;) Nej då, men hur jag svarar beror helt på vem som ringer.
Brukar du komma i tid? Jag har fått omvärdera mig själv litegrann. Från att ha varit grymt punktlig så har jag fått en lite mer avslappnad inställning till tid, numera är jag snudd på tidsoptimist. Bra eller dåligt? Vem vet.
När mår du bra? När jag har fått sova ordentligt, när jag får vara tillsammans med min familj och när de jag bryr mig mest om mår bra.
Vad tycker du om fötter? Inget särskilt alls faktiskt. Men jag gillar skor!
Är du blyg? Jag var superblyg när jag var liten, men är det nog faktiskt inte längre, förutom i vissa specifika sammanhang. Jag är t ex ingen cocktailpartyminglare, och tror gärna att nya vänner/bekantskaper snart ska upptäcka att jag är en tråkig prick som de egentligen inte vill vara vänner med.
Vad längtar du tillbaks till? New York, Nya Zeeland och Irland. Bara platser, inga tider. Tycker oftast att nuet är bäst.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, men jag är dålig på att hålla kontakt med mina vänner, även med dem jag verkligen tycker otroligt mycket om. Min telefonfobi har en del med saken att göra, likaså min dåliga självkänsla när det gäller det sociala
Hur gammal är du? 42 minsann.
Är det okej att gråta? Hell yeah! Hur skulle det inte kunna vara okej att gråta?
Vill du gifta dig? Redan kirrat!
Barn? Två goa fina fantastiska ungar har jag. Det är precis lagom.
Är du bra på att laga mat? Ja, men jag njuter inte lika mycket av matlagning som jag gjorde förr.
Intressen? Populärkultur, litteratur, resor, träning, friluftsliv, mat med mera. Jag är en sån där person som är lite intresserad av mycket. Inga djupdykningar, men många intressen!
Det visste ni inte om mig? Att jag är en jäkel på att teckna, att jag är en klockren HSP-person och att jag är mer odisciplinerad och ostrukturerad än folk i allmänhet tror.

4 kommentarer:

Editor sa...

En djup enkät, speciellt HSP. Har aldrig hört talas om det, men både rös och kände mig på något sätt lättad när jag läste det. Lite kusligt att känna igen sig så och få det förklarat. Tack!

Editor sa...

Jag googlade det alltså.

Kajsa sa...

Caroline: Hej själsfrände! Visst får man gåshud, det stämmer så väl - varenda liten detalj vad gäller mig själv. Varsågod! :)

Editor sa...

Ja hej! :) Jag funderade mycket på det igår och hittade så många små detaljer som kan förklaras med detta som bakgrund. Helt otroligt!
Och det är skillnad på att vara blyg och "en scannande betraktare" innan man kommer igång.
Ha en fin helg.