tisdag 4 september 2012

Meditation i rörelse

Idag hade jag för första gången ingen lust att cykla hem från jobbet. Just därför behövde jag det förstås alldeles extra mycket, och även om jag inte slog några hastighetsrekord idag så var det skönt att få rensa huvudet.

Det behövdes, dagen har varit intensiv. Jag ledde en tretimmars workshop med mina 25 närmaste kollegor, på temat kommunikation och samarbete. Det var inte helt enkelt - saker och ting är rätt turbulenta i gruppen just nu - men jag hade förberett mig och kunde parera det som dök upp, och det hela gick riktigt bra. Jag är väldigt nöjd med min insats, fick mycket beröm och ger mig själv en klapp på axeln. Nu är frågan bara om jag lyckas hålla mig vaken ända tills Hollywoodfruarna dyker upp i rutan, eller om jag somnar innan dess.

För övrigt älskar jag september.

Update: Jag orkade till första reklampausen. Sen sov jag som en stock.

4 kommentarer:

Mamac sa...

God job, woman

Kajsa sa...

Mamac: Ja fifan du Birgitta, jag är så grymt nöjd med min insats. För det var inte helt enkelt vill jag lova... Men kul! Och svårt + kul är väl egentligen den allra bästa kombon.

Tjockalocka sa...

Jag älskar också september. :-)

Kajsa sa...

Tjockalocka: Bästa månaden, på alla sätt och vis. Och så har man energi kvar efter sommaren. Lovely!