onsdag 12 september 2012

Ett annat glädjeämne...

...är att jag hann med hela dagens att göra-lista på jobbet. Rubb och stubb. Plus en eftermiddags ledningsgruppsmöte. Jag hade garanterat inte varit så effektiv utan min träning. Idag cyklade jag hemifrån klockan sex för att hinna med ett yogapass före jobbet.

Behöver jag säga att det var en ljuvlig start på dagen? Jag börjar verkligen förstå det här med att träningen ger energi. Jag tänker snabbare, hinner mer och sover bättre än på väldigt, väldigt länge. Tacka träningen för det!

Allt avbockat och klart:


2 kommentarer:

Ingela sa...

Så bra, alltid härlig känsla att kunna bocka av allt på en lista! Och det är fantastiskt att börja dagen med träning, jag sprang till jobbet i måndags och det var härligt. Kan bara hålla med om träningens fantastiska effekter på alla plan, jag mår mycket bättre både fysiskt och mentalt än jag gjort på länge, kan hantera stress på ett helt annat sätt och är gladare. Det borde skrivas ut fler recept på motion hos våra läkare!

Kajsa sa...

Ingela: Eller hur! Och halva tricket är väl att hålla listan lagom lång och inte förledas att lägga till sak efter sak...

Vad härligt att du också mår bättre, samma här. Både fysiskt och mentalt. Träningen gör sitt till, men det faktum att jag faktiskt är i en frisk organisation och kultur nu, är också en viktig faktor. Jag gick ju lite ur askan i elden från mitt helknäppa förrförra jobb till mitt halvknäppa förra. Nu: normalt. Puh.

Kram!