måndag 22 april 2013

Mat och träning vecka 16

Min stukade fot gjorde sig fortfarande påmind förra veckan, och jag vågade därför varken jogga eller gå på gympass. Veckans träning utgjordes i stället av cykel till och från jobbet fyra dagar vilket var jobbigt nog med tanke på motvind och grusiga vägar. Nästan 7,5 mil cyklade jag under veckan. Lördag och söndag ägnades helt och hållet åt trädgårdsarbete, så jag känner mig hyfsat styrketränad trots brist på gympass. Med tanke på stukningen är jag mer än nöjd med veckans träning - tack cykeln för det!

Maten har också funkat bra. Jag undviker kolhydrater så mycket jag kan (och vill) till vardags, och på helgerna är jag inte lika strikt. I fredags kom maken hem med mitt favorit-surdegsbröd och grovmalen leverpastej från Ingelstad Kalkon, och oj vad jag har njutit av helgens frukostar. I lördags var vi på middag hos goda vänner och då slank det ner en liten skål glass. Återigen undrar jag varför. Inte för att jag ångrar kalorierna eller sockret, utan för att jag faktiskt inte är särskilt förtjust i glass. Jordgubbar däremot, jordgubbar med vispad grädde har varit min njutning den här veckan- mums!

Sedan i slutet av mars har jag gått ner två kilo. Midjemåttet har minskat med två centimeter och låren med tre. Jag är mycket nöjd.

Update: Och jeansen jag köpte i slutet av mars har blivit för stora i midjan. Mycket irriterande.

Inga kommentarer: