söndag 14 april 2013

Proppen ur

Så kom den då äntligen, våren. Den här helgen hände allt på en gång, känns det som.

Igår kom regnet och smält bort de sista otäcka snöhögarna från vår trädgård. Idag kom solen, vi fikade (nåja, jag nöjde mig med té) på uteservering och plockade årets första vitsippor (!), jag röjde i rabatterna framför radhuset, säsongens första penséer blev planterade och hantverkarna blev klara med vårt trädäck. Barnen har vi knappt sett röken av på hela helgen, de har varit ute och busat, cyklat och lekt med alla kvarterets ungar.

Min fot har dessutom hämtat sig mirakulöst sedan stukningsincidenten i torsdags och jag vågar tro att jag alldeles snart kommer att kunna träna igen.

En sån helg. På grund av foten kunde jag varken springa intervaller eller gå på trädgårdsmässan med bästa A. Men den blev allt fin ändå, helgen.



Inga kommentarer: