söndag 7 april 2013

Träning och mat vecka 14

Jomen det har gått ganska bra, faktiskt. Jag har ätit bra och gott utan att sakna kolhydraterna särskilt mycket. Enda snedsteget var i fredags kväll då vi var bjudna till grannar på middag och jag åt lite glass, utan att tänka mig för. Jag som inte ens gillar köpeglass, men äsch - det är verkligen inte hela världen. För övrigt har jag insett att en av nycklarna för mig är bra mellanmål. Det är dem som hjälper mig att stå emot sötsuget. En bit ost och ett par äppelklyftor har räddat mig många gånger. Ägg är ju också fenomenalt förstås, och kesella/yoghurtblandning med bär och nötter.

Måndag: vila
Tisdag: 6,2 km jogg
Onsdag: vila
Torsdag: vila
Fredag: 55 minuters Nike training club (Pass på SATS som totalt mosade mina ben och min rumpa. Jag säger bara benböj med hopp upp på stepbräda, och sen ner från stepbräda rätt in i nästa benböj - aj)
Lördag: vila
Söndag: 6,2 km jogg, 2x1 minut plankan, 2x10 tricepsdips mot bänk, 2x7 armhävningar mot bänk

Och imorgon är det cykelpremiär. Äntligen!

Inga kommentarer: