söndag 13 september 2009

Säljfrämjande statistik?

Idag är det visning på ett radhus i vår lilla förening. Jag kanske klä barnen i något extra fint och mig själv i ett extra brett leende och gå ner och gunga med dem i parken mellan husen, allt för att stärka intrycket av bullerbyidyll och bidra till att några trångbodda barnfamiljer slåss om huset med riktigt feta bud?

På Hemnet kan jag för övrigt läsa om vilken livsstil som gäller i vårt bostadsområde:

41% är 36-49 år
57% är gifta
55% är par med hemmaboende barn
48% bor i 121-180 kvm
Intressen: utförsåkning, segla, spela golf
Läsvanor: morgontidningar, ekonomi, affärer och aktier, tidningar om barn och föräldrar

Det låter rätt tråkigt. Men ärligt talat, betyder de där uppgifterna något för någon? Är det någon som tänker "hoppsan, bara 41 procent i mitt åldersspann, näe då blir det inget bud"? Dessutom undrar jag hur de delar in bostadsområdena. Här ute i hooden skulle resultatet kunna se ut på ett helt annat sätt, beroende på hur man skär.

2 kommentarer:

cruella sa...

Segling, golf och läsning om aktier hade jag backat för direkt haha. Ålder skiter jag fullständigt i, men det beror väl mest på att ungarna är stora och mobila nu.

Jag måste göra en profil på mitt eget område.

Kajsa sa...

Cruella: Jag VET, visst låter det ruskigt! Och nu är det ändå så att jag inte direkt bor i något högstatusområde. Vi snackar inte precis Danderyd här. Så den där profilen är lite skum faktiskt...